Minulle tehtiin ympärileikkaus kireän esinahan takia, tästä on jo muutama vuosi. Vielä peniksen pää on todella kuiva... Haluaisin saada esinahkani takaisin, onko se venyttämällä mahdollista? Olen lukenut netistä, esim USAssa myydään esinahan venytyslaitteita joka kiinnitetään kohtaan missä esinahka normaalisti alkaisi ja sieltä sitten venytetään ihoa jotta siitä tulisi "uusi esinahka".. onko teillä tietoa siitä kuinka tehokkaita ne ovat? Ja onko se edes mahdollista. Kiitos.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Esinahan venyttäminen on mahdollista. Monet miehet ovat saaneet siitä hyviä tuloksia myös Suomessa vuosikymmenten ajan. Mitä aikaisemmin venyttäminen aloitetaan sen paremmat ovat mahdollisuudet hyvien tulosten saavuttamiseksi, sillä iho on joustavampaa nuoremmassa iässä. Kuitenkin venyttäminen on aina myös yksilöllinen prosessi.
On tärkeää, että prosessiin liittyy oikeanlaista ohjausta ja tukea. Lääkärin tuki ja neuvonta on olennainen osa. Sexposta löydät oikeanlaista ja asiantuntevaa ohjausta. Voit olla yhteydessä Sexpon viestintävastaavaan Tiina Vilposeen tiina.vilponen@sexpo.fi tästä aiheesta. Häneltä saat tarkemmin lisätietoa siitä miten venyttäminen aloitetaan, sillä se on usein jokaiselle hyvin yksilöllistä. Peniksen pään kuivuuteen voi helpottaa hajusteettomien voiteiden tai öljyjen käyttö.
Vastaaja: Tuuli Häärä & Oona Turunen
Julkaistu: 12.4.2017