Miksi tykkään useasti nuoresta neidistä enemmän kuin oman ikäisestä? Nuori neiti on tässä siis koululainen. Miksi kiihotun kun näen noin 6-10-vuotiaan tytön? Tämä on välillä aika vaikeaa. Onko sillä merkitystä, että jo alle 10-vuotiaana olin itse erittäin seksuaalisesti aktiivinen, ja kiihotin itseäni mm. eläinpornolla. Halusin kissan nuolla ja nautin siitä kun eläimen edessä masturboin! Myös paljastelin itseäni jo alaikäisenä, ja se oli kiihottavaa! Jotain 15-vuotiaana minua alkoi kiihottamaan serkkutytön naiminen. Haluaisin näitä kaikkia edelleen. Miten aivot voi olla näin sekaisin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Hienoa, ettet jäänyt pohtimaan ajatuksiasi yksin vaan otit yhteyttä!
Kerrot, että kiihotut 6-10 -vuotiaista tytöistä. Tässä tapauksessa, kun aikuinen kiihottuu lapsista, voidaan puhua pedofilista eli lapsikohteisesta seksuaalisuudesta. Tällainen mieltymys tai fantasioiminen lapsesta ei ole rikos, mutta sen sijaan lapseen kohdistuva seksuaalinen teko aina on. Lapsikohteisesta seksuaalisuudesta voit lukea lisää täältä.
Kerroit, että tämä tuntuu sinusta välillä vaikealta. Et ole ajatustesi kanssa yksin. Jotta fantasia ei muuttuisi teoksi, on hyvä hakea keskusteluapua ja tukea omaan seksuaalisuuteen ja hyvinvointiin. Voisitko ottaa meihin yhteyttä puhelimitse tai varata ajan neuvontakäynnille, jotta voisimme yhdessä pohtia tilannettasi? Meille voi tulla nimettömästi. Kohtaamme jokaisen ihmisen arvostavasti, empaattisesti ja kunnioittaen. Suosittelen sinua myös lämpimästi tutustumaan Otanvastuun.fi-nettisivustoon.
Avasit historiastasi eläinpornon katselun ja kiihottumisesi serkkutytön kanssa seksin harrastamisesta. Viestistäsi ei käy ilmi, tapahtuiko käytännössä todella jotain vai vain fantasiatasolla tai minkä ikäinen serkkusi tuolloin oli. Vaikka serkusten välinen seksuaalinen kanssakäyminen ei ole Suomen lain mukaan rikos, on silti serkkuasi kohtaan tapahtunut väärin, mikäli hän on ollut sinua huomatttavasti nuorempi tai jos häntä on painostettu tekemään jotain.
Itsensäpaljastaminen puolestaan on epäkunnioittavaa ja väärin muita ihmisiä kohtaan. Ei ole oikein laittaa muita näkemään sellaista, mitä he eivät ehkä halua nähdä tai sellaista minkä näkemisestä ei heille ole annettu mahdollisuutta kieltäytyä. Tämä on erityisen haitallista jos näkevä osapuoli on vasta lapsi. Itsensäpaljastelu katsotaan kuuluvan Suomen rikoslain (17. luku 21§) mukaan sukupuolisiveellisyyden julkiseksi loukkaamiseksi ja on siis rikos.
Kuvailit, että aivosi ovat tästä kaikesta sekaisin. On hyvin tavallista, että mahdollinen epätietoisuus, häpeä tai hämmennys omasta seksuaalisuudesta voivat pistää ajatukset solmuun. Olisi todella tärkeää, että pääsisit puhumaan näistä asioista ammattilaisen kanssa. Yhteystietomme löytyvät viestin alusta linkin avulla.
Vastaaja: Ronja Ohra-aho ja Anna Kolster-Weckström
Julkaistu: 20.9.2017