moikka,olen 15v poika enkä uskalla enään runkata varsinkaa illalla ennen nukkumaan menoa, kun nykyään lähes aina laukeamisen jälkeen alkaa kirvelemään terskassa,ja tulee tarve menne kuselle,ainakun pissaa vähän, se kirvely ikäänkuin helpottaa.ja sitten tää kestääkin seuraavat puoli tuntia vessassa ravaaminen.. ennenkun se kirvely loppuu intiimialueen hygieniasta pidän hyvää huolta, joten neuvoja kiitos nopeasti sillä haluaisin runkuttaa illalla mutta en oikeesti voi jos tää jatkuu useemman kerran kokeiltu jo.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
On hienoa, että olet löytänyt tavan rentoutua sooloseksin parissa iltaisin ja on ikävää kuulla, että olet alkanut oireilla.
Viestisi perusteella ei voi sanoa mitään varmaa, mutta on mahdollista, että sinulla saattaa olla tulehdus. Lisääntynyt virtsantarve ja kirvely voisi viitata virtsatietulehdukseen, joka on helposti hoidettavissa ja hyvin yleinen Suomessa.
Jos olet harrastanut seksiä ilman kondomia on myös mahdollista, että sinuun on tarttunut seksitauti. Jos näin on olisi hyvä käydä sukupuolitautitesteissä.
Varman diagnoosin ja avun saamiseksi kannattaa kääntyä esimerkiksi kouluterveydenhoitajan puoleen, joka voi antaa sinulle tarvittaessa lähetteen jatkotutkimuksiin tai voit olla suoraan yhteydessä kotipaikkakuntasi terveyskeskukseen.
On hyvä muistaa huolehtia intiimialueen hygieniasta jatkossakin.
Vastaaja: Ronja Ohra-aho & Oona Turunen
Julkaistu: 21.9.2017