Tarvitsen nopeasti ongelmaani apua mä tänään itsetyydytin olen siis poika ja site vähän ajan päästä huomasin että mun terkan alta oli ruvennut vuotamaan verta mistä tämä johtuu että pitäisikö minun käydä lääkärillä et jos se on sukupuoli tauti kun minulla on tyttö ystävä ja me ollaan jo puuhailtu vähän sitä ja tätä mut jos me uuelleen tehtäis sitä niin en haluisi sitä tartuttaa sukupuoli tautiin niin viittaako tämä siihen olen siis 17v:poika

Hei,
Kiitos kysymyksestä. Todella vastuullisesti ajateltu, että haluat varmistaa, ettet tartuta kumppaniisi seksitautia. Esinahka suojaa terskaa ja ihoa sen alla. Alue on herkkää ja joillakin iho kuivuu tai hankaantuu helposti esim. urheilussa. Joskus myös usein toistuvan seksin tai masturboinnin aiheuttama rasite voi tehdä ihoon pienen rikon ja veren vuoto on mahdollista. Jos sinä sekä tyttöystäväsi ette ole harrastaneet seksiä muiden kanssa, kyseessä ei voi olla seksitauti. Seksin harrastaminen ilman ehkäisyä etenkin satunnaisten kumppanien kanssa altistaa sukupuolitaudeille. Lue ehkäisystä lisää tästä. Jos olet ollut seksuaalisesti  aktiivinen muidenkin kuin tyttöystäväsi kanssa ilman ehkäisyä, voi olla ihan hyvä käydä sukupuolitautitesteissä. Muuten terskan alueen kuivaa ihoa voi hoitaa apteekista saatavilla perusvoiteilla tai ceridal-öljyllä.
Vastaaja: Julia Suikki & Patricia Thesleff
Julkaistu: 13.11.2017