Hei! Kirjoitin tänne jo aiemminkin, muistaakseni n. vuosi sitten. Ongelmani on se että haluaisin päästä eroon omasta seksuaalisuudestani. Kun aiemmin kyselin olitte sitä mieltä ettei Suomessa ole mahdollista saada kemiallista kastraatiota, tai että siihen liittyvät sivuvaikutukset tekevät siitä todella huonon vaihtoehdon. Nyt elämäni on mennyt siihen pisteeseen etten pysty enää oikeastaan muuta kuin enenevissä määrin pohtimaan itsemurhaa. Elämäni on yhtä helvettiä, olen oppinut vihaamaan vaimoani joka kyllä auliisti kuuntelee, "ymmärtää" ja nyökyttelee ja mikään ei muutu. Samoin suhteeni lapseeni on tämän ongelmani takia ihan perseellään. Elämästäni on muodostunut pelkkää kärsimystä. Mitä minun pitäisi tehdä? Vaimoani koskee tietysti fyysinen koskemattomuus, kuten meitä kaikkia, mutta miksi minulla ei saa olla oikeutta toteuttaa omaa seksuaalisuuttani (ihan "normaalia" sellaista, mitä nyt ajoittainen pegging olisi mieleeni, mutta muuten ihan perus heteroilua) ja kokea olevani haluttu, ikinä? En todella tiedä mitä tehdä enää. En halua tällaisen asian takia erota tai riistää omaa henkeäni, mutta kun elämän täyttää turhautuminen, jatkuva pettyminen, eripura, ajattelun kapeutuminen ja kaikesta tästä paskasta seuraava yltyvä itseinho alkaa vaihtoehdot käydä vähiin, jopa kirurginen kastraatio alkaa houkuttaa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Kerroit viestissäsi, että ongelmasi on se, että haluaisit päästä eroon seksuaalisuudestasi. Mainitsit pohtivasi itsemurhaa, koet elämäsi kärsimyksenä, ja sinulla on vihan tunteita vaimoasi kohtaan ja siitä johtuvia ongelmia lastasi kohtaan. Et kuitenkaan haluisi erota tai kuolla.
Olet aikaisemmin kysynyt kemiallisesta kastraatiosta. Sitä käytetään Suomessa vähän, ja ensisijaisesti seksuaalirikollisten lääkehoitona rikosten uusimisen ehkäisemiseksi. Seksuaalista viettiä vähentävä lääkehoito ei kastroi ketään pysyvästi. Samankaltaiseen kysymykseen on vastattu aiemminkin, voit lukea sen täältä.
Kerroit toiveesi olla haluttu, saada heteroseksissä lisäksi peggingiä, johon vaimosi ei ymmärtääkseni ole halukas. Onko hän ollenkaan halukas seksiin? Harrastatko sooloseksiä? Oletko miettinyt, että kokeilisit miesten seksileluja? Yhtä lailla sinulla on oikeus toteuttaa omaa seksuaalisuuttasi, niin kuin on vaimollasi. Mitä muita parisuhteen ristiriitoja seksuaaliongelmanne takaa löytyy? Kerroit, että vaimosi kyllä kuuntelee ja ymmärtää toiveesi, muttei mikään suhteessanne muutu. Pystyykö vaimosi kertomaan sinulle omista toiveistaan ja ajatuksistaan?
Kysyit mitä sinun pitäisi tehdä. Ymmärsin kirjoittamastasi, että olisit valmis hakemaan apua tilanteeseesi. Kannustan sinua tarvittaessa ottamaan yhteyttä lääkäriin, kenen kanssa voit keskustella tästä lääkehoito asiasta. Itsemurha-ajatuksien kanssa ei pidä jäädä yksin. Apua voi hakea kriisikeskuksesta, jos paikkakunnallasi on sellainen, tai terveyskeskuksesta. Voit soittaa myös valtakunnalliseen kriisipuhelimeen tai Sexpon puhelinneuvontaan.
Jos sinun ja vaimosi seksuaalisissa mieltymyksissänne on vakavia ja suuria ristiriitoja, mielestäni teidän olisi hyvä käydä yhdessä seksuaali-/parisuhdeterapeutin vastaanotolla keskustelemassa laajemmin ongelmastanne. Siellä pystyisitte parhaimmillaan turvallisessa terapeuttisessa viitekehyksessä keskustelemaan parisuhteestanne, seksuaalisista erilaisista mieltymyksistänne, toiveistanne ja fantasioistanne. Onko teillä kummallakin halua muutokseen ja motivaatiota tehdä töitä sen eteen?
Vastaaja: Terhi Lätti
Julkaistu: 23.11.2017