Moikka olen mies ja mulla on sellanen ongelma että en saa pillua ollenkaa vaikka kui yritän ja runkkaamisestakin on mennyt maku kun enää saa niin voimakkaita orgasmeja vaikka oon yrittäny kaikkea mahollist mitä mieleen tulee ja ny on olo sellanen et on mennyt halut melkee kokonaan pois joten kyselisin et miten saisin taas halut takas meinaan mielenkiinto o menny ku en oo pilluu saanu melkee vuotee ja runkata ei vaa jaksa varsinkin ku laukeen ni herkästi jossain 20 sekunnis et ei vaa innosta enää ja mietein et jos satun joskus pilluu saamaan ni mietein et mitä sitä tulee ku ei oo haluja ollenkaa :/ ja olis kuitenkin mukavaa jos haluja olis et jos pystytte vähän ees jelppaa täs ni kiitos jo etukäteen

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Kerroit, ettet ole saanut pillua vähään aikaan ja runkkaamisesta on mennyt maku. Saadut orgasmit eivät ole enää niin voimakkaita ja halut ovat melkein kokonaan poissa.
Ikävä kuulla, että sinulla on haluttomuutta, etkä saa sooloseksistä enää samanlaista nautintoa kuin ennen. On hienoa, että haluat apua tilanteeseen ja rohkenit tulla kysymään neuvoa.
Haluttomuuden taustalla voi olla lukuisia eri syitä, ja siksi onkin tärkeä selvittää, mistä haluttomuus johtuu. Tärkein ja ensisijaisin neuvo haluttomuudessa on olla itselleen armollinen. Halu ei toimi täysin tahdonalaisesti ja se ei ole niin tietosta kuin muu ihmisen toiminta. Halu vaihtelee usein elämäntilanteen mukaan ja siksi onkin melko tavallista kokea ajoittain haluttomuutta. Tässä hyvä Väestöliiton artikkeli, josta voi olla sinulle hyötyä. Haluttomuutta hoidettaessa on tärkeä poissulkea sen taustalla mahdollisesti vaikuttavat fyysiset tekijät, kuten esimerkiksi käytössä oleva lääkitys ja pitkäaikaissairaudet.
Voit kokeilla elävöittää erilaisin keinoin sooloseksiä, jolloin siihen tulee monipuolisuutta ja se voi alkaa tuntua uudenlaiselta. Fantasiointi on usein toimiva tapa elävöittää nautintoa. Tähän voit löytää ideoita esimerkiksi elokuvista, pornosta ja eroottisesta kirjallisuudesta. Vain mielikuvitus on rajana! Internetistä löytyy myös erilaisia läsnäoloharjoituksia, joista voi olla apua. Läsnäoloharjoitukset auttavat sinua herkistymään läsnäolevalle hetkelle ja tunteille. Tämä voi auttaa halun syttymisessä ja nautinnon saamisessa.
Voit halutessasi soittaa neuvontapuhelimeemme tai varata itsellesin ajan maksuttomaan neuvontatapaamiseen, jossa pääset keskustelemaan asiasta lisää koulutetun seksuaalineuvojan tai -terapeutin kanssa.
Vastaaja: Pauliina W. & Oona Turunen
Julkaistu: 10.5.2017