Hei! Olen 31-vuotias mies. En ole koskaan seurustellut. Treffeillä olen käynyt viimeksi viitisen vuotta sitten. Seksikokemusta on vähän. Haluaisin saada seksuaalisia kokemuksia naisten kanssa, mutten oikein tiedä, miten toimia. Mielestäni (ja naispuolisen kaverini mielestä) minulla on ihan hyvillä kuvilla ja tekstillä varustettu tinder-profiili. Matchejä tulee sitä kautta aika vähän. Miten voisin kehittää taitojani tai omaa haluttavuuttani? Pelimiesoppaat perustuvat mielestäni liiaksi manipulaatioon. Liian tieteellinen kirjallisuus ei sekään ole minua varten. Naisten kanssa, viehättävienkin, kanssa olen tekemisissä asuinpaikkani (kommuuni) ja harrastusteni kautta. Pystyn käymään heidän kanssaan keskustelua, mutta samalla takaraivossani jyskyttää pakkomielteenomainen halu saada seksiä, käyttää tilanne siinä mielessä hyväkseni. Tunnen oloni siinä määrin estoiseksi, etten haluaisi tulla torjutuksi tuttujen tai puolituttujen taholta. Jos kysyisin jotain naista ulos, jonka kanssa tulen olemaan paljon tekemisissä, ja tämä kieltäytyisi, joutuisin kohtaamaan torjutuksi tulemisen häpeän yhä uudelleen. Lisäksi arvelen, että tämä muuttaisi olemiseni tai välimme tämän naisen kanssa oudon jännittyneiksi. Arvelen kaipaavani luettavaa, videoita tai foorumeita, joissa samankaltaisesta ongelmasta kärsineet miehet kertovat, kuinka ovat päässeet irti ongelmastaan. Tuleeko teille jotain mieleen? Kiitos :)

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Oletkin jo hienosti pohdiskellut tätä asiaa eri näkökulmista. Ymmärrän, että halu löytää nainen tai naisia, joiden kanssa voisit päästä toteuttamaan seksuaalisuuttasi, on voimakas. Jostain syystä mieleeni tulee, että yritätkö mahdollisesti vähän liiankin kanssa? Usein parhaat asiat elämässä tapahtuvat odottamatta, jopa vähän vahingossa. Olisiko sinun mahdollista yrittää työntää nuo kertomasi pakkomielteenomaiset ajatuksesi seksihaluista taka-alalle ja olla ihan oma ihana itsesi? Katsoa, mitä silloin tapahtuu… Se, miten toinen ihminen kiinnostuu toisesta seksuaalisessa mielessä on herkkä ja monimutkainen tapahtumaketju, josta on mahdotonta tehdä esimerkiksi kaikenkattavaa teoriaa.
Ymmärrän myös sen, että sinulla on pelko tulla torjutuksi, mikäli pyytäisit jotakin tuttavaasi/ystävääsi ulos. Mietit, miten se voisi vaikuttaa sekä sinuun, että teidän väliseen tuttavuuteen/ystävyyteen jatkossa. Nämä ovat mielestäni ihan relevantteja pohdintoja ja kysymyksiä, joihin valitettavasti minulla ei kuitenkaan ole yksiselitteistä vastausta. Ajattelen kuitenkin niin, että joskus voi olla hyvä vähän heittäytyä, ottaa pieniä riskejäkin. Voisit ehkä antaa naiselle pieniä vihjeitä kiinnostuksestasi ja mikäli hän niihin vastaa sinun kannaltasi positiivisella mielellä, pyydä häntä rohkeasti kanssasi treffeille.
Suosittu bloggaaja Mark Manson on kirjoittanut tästä aiheesta blogissaan, voit lukea deittailuun liittyviä kirjoituksia täällä.
Minusta sinun olisi hyvä myös lähteä ulos totutusta elämänpiiristä, etsiä avoimin mielin uusia tuttavuuksia. Flirttiä elämään!
Toivon, että sait vastauksestani voimaannuttavia ajatuksia ja toivomiasi vinkkejä.
Vastaaja: Tiina Böhling-Salonen
Julkaistu: 27.11.2017