Eturauhas hieronnasta kysyisin että onko totta että siinä voi saada todella voimakkaita orgasmeja. Minkälaista eturauhashieronta laitetta suosittelisitte. Olen kokeillut sellaista 2cm halkaisijaltaan olevaa sillä ei saa mitään tuntemuksia oikein aikaiseksi. Pitäisikö hankkia paksumpi laite, onko teillä antaa hyviä neuvoja. Haluaisia kokea todella voimakkaita orgasmeja olen ihan 100% hetero vaikka haluan kokeilla tälläisiä juttuja.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että uskallat rohkeasti kokeilla erilaisia seksin muotoja. Eturauhasen kiihottaminen ja siitä nautinnon hakeminen on kaikkien miesten juttu katsomatta miehen seksuaalista suuntautuneisuutta. Miesten kokemukset ja kirjallisuus puolestapuhuvat siitä, että eturauhasen stimulointi saa aikaiseksi erittäin suurta nautinnon tunnetta miehelle seksin aikana. Joskus jopa pelkkä eturauhasen kiihottaminen saa aikaiseksi orgasmin ilman peniksen kiihottamista. Jokainen kokee nautinnon omalla tavallaan.
Eturauhasen kiihottamiseksi on erilaisia tapoja ja sen stimulointi varsinkin juuri ennen orgasmia voimistaa orgasmin tunnetta. On eduksi olla valmiiksi kiihottunut, koska miehen kiihottuminen etenee ”edestä taaksepäin” ja eturauhanen on helpompi tuntea, kun se hieman laajenee kiihottumisen myötä. Eturauhasta voi stimuloida välilihan alueen hieronnalla tai anaalin kautta. Jotta stimulointi kohdistuu juuri eturauhaseen voit tutustua miehen sukuelinalueen anatomiaan.
Ulkoisen hieronnan voi tehdä itse vaikka makuultaan tai pyytää kumppania hieromaan. Hierottava alue on kivesten ja peräaukon välillä, noin 1-2 cm kiveksistä peräaukkoon päin ja hierontaa voi tehdä muutaman sormen avulla. Oikean kohdan löytääkseen voi aloittaa hieronnan laajemmalta alueelta kunnes löytää eturauhasen. Sormilla hierotaan aluetta alas ja ylös, kunnes eturauhasen tuntee pehmeänä kohoumana sormissa. Kun orgasmin tunne alkaa valtaamaan, hieronnan voimakkuutta kannattaa hieman lisätä ja tehdä eturauhasen kohdalla pientä pyörivää hierontaliikettä.
Anaalin kautta eturauhasta pääsee hieromaan lähempää. Anatomiakuvasta voi nähdä, että eturauhanen sijaitsee perässuolen etuseinämässä noin 2,5 – 5 cm syvyydessä peräaukosta. Niin kutsuttua anaaliseksiä voit toteuttaa sormin tai siihen tarkoitetulla välineellä yksin tai kumppanin kanssa. Muutama tärkeä asia on hyvä muistaa, kun eturauhasta kiihottaa anaalin kautta: hygienia, liukuvoide ja rento olo. Hygieniasta on hyvä pitää huolta, koska peräsuolen bakteerikanta on erilainen ja runsaampi kuin muualla genitaalialueella. Ennen ja jälkeen anaaliseksin on suotavaa suorittaa peruspesut. Jos tuntuu siltä, että haluat käyttää suojaa, niin kertakäyttöhansikas tai kondomi ovat hyviä vaihtoehtoja. Liukuvoidetta on syytä käyttää, koska peräsuoli ei eritä luonnollista liukastetta kuten esimerkiksi emätin. Peräsuolen limakalvo on myös hyvin ohutta ja siten herkkä vaurioille ja liukuvoiteella ehkäistään hankaumien syntymistä. Vesipohjaiset anaaliseksiin tarkoitetut liukuvoiteet ovat hyviä, koska ne ovat viskoosisempia kuin tavalliset vesipohjaiset liukuvoiteet. Anaaliseksiä harrastettaessa on tärkeää, että rentoutuu ja nauttii.
Kerrot, että olet käyttänyt 2 cm paksua eturauhasen hierontalaitetta ja se ei ole tuottanut mitään tuntemuksia. Tässä kohtaa en neuvoisi että isompi on parempi. Tärkeämpää on löytää oikea kohta kiihottaa eturauhasta ja kohdistaa paineen tunnetta sitä kohti. Tämä vuoksi sormi tai sormet ovat myös oikein sopiva eturauhasen kiihottamiseen anaalin kautta. Et kerro laitteesi muodosta. Onko se suora vai onko siinä taivutettu pää? Osassa välineistä on taivutettu pää, jolla pystyy paremmin kohdistamaan hieronnan eturauhaseen. Markkinoilla on paljon erilaisia välineitä eturauhasen stimulointiin. Osa tuotteista myös stimuloi samanaikaisesti peräaukon seutua ja välilihaa. Löytyy myös väriseviä välineitä. Löydät varmasti sinua miellyttäviä muotoja ja materiaaleja. Voit tutustua tuotteisiin Internetissä esimerkksi HotLipsin tai Kaalimadon sivuilta tai, jos sinun on mahdollista, voit tutustua tuotteisiin erotiikkaliikkeessä, jossa sinua avustaa asiantunteva henkilökunta.
Jatka rohkeasti tutustumista eturauhaseesi. Uskon, että pääset kokemaan uusia voimakkaita orgasmeja!
Vastaaja: Hanna Vuorimaa
Julkaistu: 20.9.2016