Pahoittelen valmiiksi suurta kysymysten määrää ja toivoisin laajaa vastausta :) olen juuri täyttänyt 13 ja en ole vieläkään saanut siemensyöksyä muut saman ikäiset kaverini ovat saaneet jo mietin pitäisikö olla huolissaan? Olenko voinut jotenkin vaikuttaa siihen että ne eivät olleet vielä tulleet tai siihen etteivät tule tulemaan? Onko mahdollista ettei siemensyöksy tule koskaan? Olen nykyään alkanut katsoa pornoa useammin ja runkkaamaan. Onko millään tavalla haitallista runkata ennenkuin siemensyöksy on tullut? Laukeamisessa munastani tulee läkinäkyvää/hieman harmahtavaa nestettä. Mitä haittoja on säänöllisellä ja aktiivisella runkkaamisella? Penikseni ei ole myöskään alkanut kasvaa muiden saman ikäisteni tahtia mitä olen vilkaissut ja pallien karvoitus ei ole saman tapaista kun muilla. Voiko penikseni jäädä näin pieneksi "noin perus lasten peniksen kokoinen joka ei ole ollenkaan kehittynyt" kivekseni ovat laskeutuneet. Olenko voinut jotenkin vaikuttaa penikseni kasvuun tai siihen että se voisi jäädä näin pieneksi? Toivoisin laajoja vastauksia kysymyksiini :) kiitos jo valmiiksi teistä on suuri apu :)

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Aikuiseksi kehittyminen on hyvin yksilöllistä ja ikäsi huomioiden sinun ei tarvitse olla huolissasi verrattuna kavereihisi. Kehityt vielä useita vuosia ja niin kehosi, karvoituksesi kuin sukuelimesikin tulevat vielä kasvamaan. Kuvailemasi laukeamisen aikana peniksestäsi tuleva neste on mitä todennäköisimmin siemennestettä eli olet jo saanut ensimmäiset siemensyöksysi. Peniksen kasvuun et ole voinut vaikuttaa runkkaamisen aikaisella aloittamisella. Säännöllisestä runkaamisesta ei ole mitään haittaa, vaan päinvastoin hyötyä. Sooloseksi on hyvä tapa tutustua omaan kehoon ja sen reaktioihin. Se myös rentouttaa ja on vielä kaiken lisäksi mukavaakin.
Nautinnollisia hetkiä!
Vastaaja: Julia Suikki & Oona Turunen
Julkaistu: 23.11.2017