Hei. Minua on alkanu vaivaamaan muutaman vuoden takainen tapahtuma. olin kesätyöporukan kanssa työpäivän jälkeen baarissa ja joimme aika rankasti. Yöllä lähdimme vielä porukalla yhden kämpille jatkoille. Jatkoilla huomasin kuitenkin jo olevani erittäin kovassa humalassa ja alkoi tulla paha olo. Aika pian päädyinkin vessaan oksentamaan, mistä ei meinannut tulla loppua. Yksi miespuolinen porukan jäsen tuli minua auttamaan ja toi minulle vettä, sekä autoi sänkyyn nukkumaan. En kuitenkaan voinut jäädä sänkyyn, koska pahoinvointi jatkui ja hoipertelin takaisin vessaan. Sieltä minut pari tuntia myöhemmin herätettiin, edelleen kovassa humalassa. Se mikä vaivaa, on että olisiko tämä miespuolinen auttaja voinut minulle tehdä jotain, ilman että olisin siitä tietoinen. Uskoakseni muistan tapahtumat aika hyvin siihen asti kunnes sammuin vessaan. Silloin kun lähdin sängystä, hän jo nukkui vieressä. En ainakaan muista hänen tehneen yhtään mitään seksuaalista minua kohtaan, ainoastaan että hän auttoi minua. Uskallanko luottaa muistikuvaani? Koko tapahtuma tuntuu kamalalta virheeltä juuri siksi, että mitä kamalaa olisi voinut sattua kun päästin itseni siihen kuntoon. Ajatus on todella ahdistava, mutta yritän ajatella, että virheitä sattuu ja onni oli kuitenkin matkassa. Onneksi.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Ikävä kuulla, että olet joutunut tiedottomaan tilaan ja muistikuvat yön ajalta ovat pimennossa.
Kertomasi mukaan muistat melko paljon yön tapahtumista ja niiden tapahtumajärjestyksestä. Tämän perusteella uskon, että voit luottaa omiin muistikuviisi. Jos sinulle olisi tehty jotakin epämiellyttävältä tuntuvaa, olisit siihen todennäköisesti reagoinut ja muistanut sen.
Olisiko sinun mahdollista keskustella sinua illan aikana auttaneen työkaverin kanssa? Voisit tiedustella häneltä, minkälaisessa kunnossa olit ja mitä illan aikana tapahtui. Jos paikalla on ollut muita mahdollisia silminnäkijöitä, voit myös kääntyä heidän puoleen.
Halutessasi voit soittaa neuvontapuhelimeemme tai varata itsellesi maksuttoman ajan neuvontatapaamiseen, jossa pääset keskustelemaan asiasta lisää koulutetun seksuaalineuvojan tai -terapeutin kanssa. Ahdistavalta tuntuvan asian kanssa ei kannata jäädä yksin.
Vastaaja: Pauliina W. ja Anna Kolster
Julkaistu: 16.5.2017