Moi. Nii mun äidillä on uus aviomies jolla on yks poika joka on 16. Nii olin kerran sen huonees ja sillä oli olutta tai jtn nii se alko juomaa ja sain maistella kans. Mut se oli juonu suunnillee 3 nii se alko ahistella mua kunnes se alko riisua mua. Siis en tehny mitää ku siis aattelin et se oli jotenki kiihottavaa...nii siis sit sanoin kyl sille et ei mut ei sitä kai kiinnostanu ja en ny tiiä olikse paha vai ei T 11v poika

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Ikävää, että olet joutunut kokemaan tapahtuneen. Teit aivan oikein sanoessasi velipuolellesi ei, jos tilanne tuntui sinusta epämiellyttävältä. Jokaisella on oikeus omiin rajoihin ja itsemääräämisoikeuteen.
Velipuolesi on toiminut tilanteessa väärin. Sanoessasi ”ei” kesken tapahtuneen, velipuolellasi olisi ollut velvollisuus lopettaa riisumisesi. Vain sinä itse saat määritellä sen, kuka sinuun koskee ja milloin se on sallittua.
Olisiko sinun mahdollista kertoa tapahtuneesta äidillesi, kouluterveydenhoitajalle tai jollekin muulle sinulle luotettavalle aikuiselle? On tärkeää, ettet jää asian kanssa yksin. Olet oikeutettu tukeen.
Sexpo tarjoaa tietoa ja tukea seksuaalisen kaltoinkohtelun tilanteisiin. Voit olla yhteydessä joko neuvontapuhelimeemme tai sopia tapaamisesta.
Voit myös olla yhteydessä Nuorten Exitiin tai nuorille suunnattuun Rikosuhripäivystykseen, josta saat tukea tilanteeseesi. Olisi hyvä keskustella tapahtuneesta ammattilaisen kanssa, jotta saat purettua tilanteesta heränneitä ajatuksia ja tunteita.
Vastaaja: Pauliina W. ja Anna Kolster
Julkaistu: 20.4.2017