Olen 13-vuotias nuori ja haluaisin tietää onko normaalia jos siemensyöksy tulee orgasmin jälkeen n. 30sekuntia siiva minuutti jälkeen. Se ei tule sen orgasmi yhteisessä sykkeessä kuin "puoliväliin". Sen jälkeen joutuu jopa pinnistelemään ja saattaa sattua kiveksiin. Kirkasta spermaa on tullit jo varmaan puolivuotta, mutta ei ihan joka kerta. Ja näotä vaikeuksia on ollut ihan kokoajan

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Hienoa, että tutustut itseesi ja olet kiinnostunut siitä, miten kehosi toimii. Kerroit, että saat siemensyöksyn orgasmin jälkeen ja siemensyöksyn yhteydessä saattaa tuntua kipua kiveksissä.
Useimmiten ensimmäinen siemensyöksy koetaan murrosiän alussa. Jokainen orgasmi eli laukeaminen voi olla erilainen ja on tavallista, että siemensyöksy tapahtuu vasta orgasmin jälkeen. On mahdollista myös saada orgasmi ilman siemensyöksyä. Myös touhutipaksi usein kutsuttua liukastavaa eritettä voi purkautua kiihottumisen aikana jo ennen varsinaista siemensyöksyä. Sperman koostumus on hyvin yksilöllistä – nuoren kehittyessä sperma on ensin kirkkaampaa, kuten kuvailit.
Kipu kiveksissä tulisi kuitenkin tutkia, minkä vuoksia sinun kannattaisi käydä juttelemassa esimerkiksi kouluterveydenhoitajalle. Hänen kanssaan voit jutella myös muista sinua mietityttävistä asioista. Poikien murrosiästä voit lukea lisää täältä http://www.sexpo.fi/kysymys/poikien-murrosian-kehon-muutokset/.
Vastaaja: Heidi Swanljung & Elina Tanskanen
Julkaistu: 3.10.2017