Hei! Olen miettinyt, että haluaisin tyttöystävän, mutta en ole löytänyt. Olen siis itse tyttö eli olen bi. Mua harmittaa kun en oo löytänyt tyttöystävää. Mistä löytäisin?

Hei,
kiitos kysymyksestäsi.
Oman kumppanin löytäminen mietityttää jossain vaiheessa elämää valtaosaa ihmisistä seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Parin puuttuminen voi ymmärrettävästi harmittaa, mutta yksinkin voi elää tyytyväisenä.
Toisiin ihmisiin tutustuminen voi olla helppoa tai vaikeaa riippuen omasta luonteestasi, mutta myös olosuhteista. Joskus ihan sattumalta voi kohdata toisen ihmisen, josta tulee ystävä tai seurustelukumppani. Samanhenkistä seuraa voi hakea harrasteista tai tietyn aatteen tai teeman ryhmistä. Bi-ihmisiä voi kohdata missä vain, mutta esim. Seta:ssa suhtaudutaan myönteisesti kaikkiin sukupuoli- ja seksuaaliryhmiin. Seta järjestää myös avointen ovien ryhmiä kaikenlaisille nuorille: http://seta.fi/nuortenryhmat-ympari-maata/
Aiheeseen voit tutustua tarkemmin Setan nettisivuilla http://www.seta.fi tai halutessasi kysymällä biseksuaalisuudesta lisää Sinuiksi-palvelusta: https://www.sinuiksi.fi/.
Seurusteluun ja seksuaalisuuteen liittyviin kysymyksiin voit saada vastauksia (iästäsi riippumatta) myös mm. Sexpon nettineuvonnan nuorten sivuilta: http://www.sexpo.fi/nettineuvonta/nuoret/
Voisit katsoa myös toisille kysyjille annettuja vastauksia tyttöystävän löytämisestä: http://www.sexpo.fi/kysymys/18052017-id47801-miten-huomaa-jos-jokin-tytto-tykka-sinusta-ja-jos-ei-tykkaa-niin-miten-saada-tykkaamaan/
ja http://www.sexpo.fi/kysymys/28082017-id47960-miten-loytaisin-seuraa-sain-juuri-tietaa-ohastukseni-seurustelevan-toisen-kanssa-ja-minulla-on-ollut-jo-kauan-tosi-yksinainen-olo-haluisin-jonkun-kenen-kanssa-voi-halailla-ja-o/.
Hyvältä tuntuvan parisuhteen löytäminen vaatii aina onnea ja työtä. Avoin mieli ja kiinnostuksen osoittaminen on avuksi. Ei ole mitään syytä, miksei jokainen voisi löytää itselleen mukavaa seuraa. Kärsivällisyyttä etsintään!
Vastaaja: Kati Korhonen & Henriikka Sundell
Julkaistu: 28.9.2017