Moi olen 11v poika ja olen katsonut pornoa viimmeiset 8 päivää noin 10 tuntia päivässä ja minua ei enää kiinnosta lähteä omasta huoneestani ja en katso puhelimelta mitään muuta kuin pornoa. Viimme yönä kun katsoin pornoa nii spermat lensi lakanoille ja tyynylle. Mitä jos äitini näkee spermaa sängyssäni niin mitä se sanoo minulle? Onko se normaalia? Ja mikä on äitini reaktio?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. En voi tietää miten äitisi reagoi tai vastaa, sillä en tunne häntä. Sperman tulo on kuitenkin täysin tavallista, eikä ole syytä huoleen, ja luultavasti äitisikin tietää sen. Saat toimia omassa huoneessasi miten parhaaksi näet. Jos tunnet sen turvalliseksi, voit avata keskustelua asiasta äitisi kanssa ja kysyä mitä hän on mieltä. Myös koulun terveydenhoitaja voi auttaa mieltä askarruttavissa asioissa.
Pornon katsomisessa ei ole mitään pahaa tai hävettävää. Kuitenkin jos pornon katsominen alkaa viedä liikaa aikaa tai se syrjäyttää muut harrastukset ja aiheuttaa ahdistusta, voi olla hyvä pitää taukoa katsomisessa. Voit lukea lisää pornosta täältä.
Vastaaja: Sara Luosta & Oona Turunen
Julkaistu: 13.6.2017