Haluaisin katsella mahdollisimman aitoa ja totuudenmukaista pornoa, jossa mies ja nainen nauttivat mahdollisimman paljon. Mistä voin tietää pornoa katsoessa mikä video on sellainen? Haluaisin siis nähdä oikeaa seksiä, en näyteltyä. Osaatteko sanoa millaista se voisi parhaimmillaan olla? Onko sellaista pornoa olemassakaan?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Porno on aikuisille suunnattua viihdettä. Pääosa siitä on tuotettu kaupalliseen käyttöön. Pornossa esitetty seksi on yleensä näyteltyä ja lavastettua, minkä lisäksi ohjaaja ja leikkaaja vaikuttavat lopputulokseen. Kyseessä on siis esitetty seksi, jonka tarkoitus on kiihottaa katsojaa ja tuottaa mielikuvia sekä fantasioita. Tästä näkökulmasta pornoa, jossa olisi aitoa ja totuudenmukaista seksiä, ei ole olemassa, ja seksi voikin olla hyvin erilaista kuin minkä mielikuvan pornosta voi saada. Tästä syystä on niinikään vaikea sanoa, missä määrin näyttelijät nauttivat aidosti.
Pornoa on kuitenkin montaa alalajia, joista yksi on esimerkiksi pariskuntien itse tekemä niin kutsuttu amatööriporno. On myös opetusvideomaisesti tehtyä pornoa, josta voi saada hyötyä, mikäli seksuaalisen nautinnon lisääminen kiinnostaa.
Vastaaja: Pauliina Bongiovanni & Elina Tanskanen
Julkaistu: 3.10.2017