Hei. Nuori mies hädässä. Mulla on on huono omatunto ollut todella kauan. Ja sen oikeastaan aloin huomaan siin juuri ennenkuin olin siirtymässä ylä asteelle. lähinnä asia koskee parisuhteita ja niihin liittyvissä asioissa. Eli mulla ei ole oikeastaan kokemusta seurustelusta, ihastumisia on ollut montakin. Mutta ongelma on lähinnä se että kun näen jonkin mukavan ja nätin naisen nii en uskalla puhua hälle, ja siis ei ole mitään väliä onko hän tuttu vai ei. En vaan tiedä mistä puhuisin miesten/poikien kanssa osaan vaan jutella paremmin ja siis teidän että olen täysin hetero, mutta naisten kanssa menen ikäänkuin lukkoon. Ja kun olen jo suht"iällä" olisi kiva päästä seurustelemaan. Sen verran olen rohkaistunut että tässä vähä aika sitten ostin kaupasta kortsuja ja siittä tuli jotenkin hyvä olo. Ja nyt kun siitä on muutamia päiviä aikaa niin haluaisin käydä ostamassa lisää mutta toisesta kaupasta kos koen sen tilanteenjollain tavalla kiihottavaksi. Mutta ei niitten ostamisessa ole järkeä kun en voi niitä käyttää. Toki muutaman olen runkannut mutta eise ole kovin hienoa loppujen lopuksi. Ja kun olen nuita nyt muutaman päällä laittannu niin en ole varma onko mulla liian pieniä kun ne ei tahdo mennä päälle, sitten kun saan terskan yli rullattua niin sitten menee iha ok. Kiitoksia vastauksesta.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen etenee seurustelussa ja seksissä omaan tahtiinsa, ei ole mitään yhtä oikeaa ikää tai tapaa aloittaa parisuhde. On monia muitakin ikäisiäsi ja vanhempiakin, jotka eivät ole seurustelleet.
Ihastuksen kohteiden lähestyminen on jännittävää, mutta toisaalta ilman kokeilemista ei koskaan tiedä, miten toinen osapuoli reagoisi kiinnostuksen osoittamiseen. Siitä syystä kannusta sinua rohkeasti ilmaisemaan kiinnostuksesi ihastuksellesi. Jos kasvotusten jutteleminen tuntuu liian haastavalta ja lukkoon meneminen jännittää, voithan lähestyä esimerkiksi puhelimen/somen kautta. Jutella voi oikeastaan mistä tahansa, voi esimerkiksi kysyä, mitä toinen harrastaa tai minkälaisia kiinnostuksenkohteita tällä on elämässä. Niistä voi sitten syntyä mielenkiintoisia keskusteluja. Naisten kanssa voi jutella ihan samoista asioista kuin poikienkin. Lue lisää täältä.
Hienoa, että rohkaistuit ostamaan kortsuja. Niitä voi hyvin käyttää runkatessa, jos se tuntuu kivalta. Kondomeja on eri kokoisia, esimerkiksi tältä nettisivulta voit katsoa eri merkkien kokoja. Kokeilemalla voit löytää sinulle sopivan kondomin.
Nautinnollisia hetkiä ja rohkeutta!
Vastaaja: Oona Turunen
Julkaistu: 4.12.2017