Sori jos teillä ei oo aikaa tarkistaa tätä, mut haluaisin samanlaisen vyötärön ku Violet Chackilla. Onko sellaisen saavuttaminen mahdollista waist trainingilla ja kovalla laihduttamisella? Haluaisin korostaa mun naisellisia muotoja ja saada oikeen kapeen vyötärön. Tai saisinko sellaisen korsetilla? Tiedän että kyseinen henkilö jota ihailen on mies, mutta en anna sen vaikuttaa asiaan sillä tavoittelen vain hänen vyötäröään. Onko waist trainingissa jotain haittoja? Oon kuullu et se vaikuttaa jotenkin sisäelimiin, oon nyt pitäny waist traineria noin 2kk ja tuloksia on tullut vähän ja nyt oon aikeissa tilata vielä pienemmän kokoisen että saan korostettua vyötäröäni mahdollisimman paljon.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Kerrot haluavasi korostaa vyötäröäsi ja naisellisia muotojasi mahdollisimman paljon.
Kehon muokkaaminen Violet Chachkin tai Dita von Teesen ampiaisvyötärön suuntaan on mahdollista käytännössä vain tähän tarkoitukseen valmistetuilla laadukkailla teräsluisilla nyöritettävillä korseteilla. Vyötärön kaventaminen on hidasta ja tapahtuu vähitellen, ja tulosten saavuttaminen on yksilöllistä. Ohjeita voi etsiä mm. vastuullisten korsettivalmistajien nettisivuilta.
Kun toimitaan rauhallisesti ja harkiten, kehon muokkaaminen korsetilla ei ole terveelle aikuiselle ihmiselle haitallista. Sisäelimille ei tapahdu muuta kuin että ne siirtyvät jonkin verran paikoiltaan (samaan tapaan kuin raskausaikanakin). Alimmat kylkiluut voivat ajan kuluessa jonkin verran joustaa, ja osa tiimalasiefektistä syntyy juuri tästä. Kipua korsetin kiristäminen ei saa aiheuttaa.
Korsetin harkittua käyttämistä voi pitää terveellisempänä kuin kovaa laihduttamista, mutta toisaalta korsetti ei korvaa kuntoliikuntaa eikä terveellistä ruokavaliota. Ampiaisvyötärö ei myöskään säily, jos korsetin käytön lopettaa.
Jos haluat vielä pohtia vaikkapa ajatuksiasi naisellisuudesta tai omaa kehosuhdettasi ennen kavennusprosessiin lähtemistä, Sexpon tarjoama maksuton seksuaalineuvonta sopii myös tähän. Lisätietoja neuvonnasta löydät osoitteesta www.sexpo.fi/neuvonta
Vastaaja: Tiia Forsström & Elina Tanskanen
Julkaistu: 28.9.2017