Ollaan poikaystävän kanssa harrastettu pari kertaa seksii ja kerran se kondomi on rullautunut vähän alaspäin. Se ei ole siis jäänyt mun sisään, vaan rullautunu vähän sieltä peniksen juuresta kohti kärkeä. Ei edes paljon, ja poikaystävä kääri sen kyllä heti takaisin ylös. Mietin vaan, onko se rullautuminen normaalia, vai onko kondomi liian iso/pieni vai eikö me osata laittaa sitä oikein. Jos sitä rullautumista tapahtuu, kuinka iso riski on tulla raskaaksi kun ei kai siinä sitä siemennestettä pääse karkuun?

Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Kondomin rullautuminen peniksen juuresta kohti kärkeä on hyvin yleistä, eikä se itsessään aiheuta riskiä siihen, että siemennestettä päätyisi emättimeen tai että tulisit raskaaksi. Kondomin kärjessä on oma ”pussi” joka kerää sperman ja jos penis ei ole vielä veltostunut tulisi siemennesteen pysyä silloin kondomin kärjessä, eikä niin ollen haittaa vaikka kondomi hiukan rullautuu.
Kondomin istuvuudesta on vaikea viestisi perusteella sanoa mitään varmaa, mutta sopivan kondomiin löytää kokeilemalla. Se, että se vähän rullautuu yhdynnän aikana ei yksin tarkoita sitä, että kondomi olisi väärän kokoinen. Kuten poikaystäväsi tekikin on hyvä rullata liikkumaan lähtenyt kondomi takaisin ja pitää huolen, ettei kondomi lähde liikkumaan pois paikaltaan.
Voit tarkistaa kondomin käyttöohjeet vielä täältä. On hienoa, että käytätte poikaystäväsi kanssa kondomia.
Nautinnollisia hetkiä!
Vastaaja: Ronja Ohra-aho ja Anna Kolster-Weckström
Julkaistu: 28.9.2017