Mä tapasin tälläsen 26 vuotiaan miehen netissä ja se on pyydelly alaston kuvia ja se sano et jos en lähetä nii se aikoo tehä mulle jotai. Mä sit lähetin yhen ja sen jälkee mul on ollu todella likanen olo..mitä mä teen ku se ei lopeta viestejen laittamista T 12v tyttö

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun olisi tärkeää kertoa luotettavalle aikuiselle tapahtuneesta. Voisitko kertoa esimeriksi kotona tai koulussa jollekin? Sinun ei tarvitse huolehtia, että joutuisit pulaan, sillä et ole tehnyt mitään väärin. Vastuu on aina aikuisella, ja on väärin, että kyseinen mies on painostanut sinua lähettämään kuvia itsestäsi.
Mies on rikkonut lakia, joten poliisille on myös tärkeää ilmoittaa asiasta. Oletko yrittänyt poistaa miehen sosiaalisen median tileiltäsi? Jos blokkaat hänet, niin viestien ei pitäisi enää tulla sinulle. Kannattaa kuitenkin säästää viestit, jotta voit näyttää ne poliisille.
Mainitsit, että sinulla on likainen olo ja se on ikävää. Sinun ei tarvitse tuntea syyllisyyttä tapahtuneesta. Kuten mainittu, et ole syyllistynyt mihinkään ja vastuu ei ole sinun. Puhuminen luotettavan aikuisen kanssa voisi helpottaa oloasi ja huolta, joka syntyy miehen uhkailusta sekä muita tuntemuksiasi kuvan lähettämiseen liittyen. Yhdessä aikuisen kanssa voisitte pohtia mitä tehdä asian suhteen. Tällaisten asioiden kanssa ei pidä jäädä yksin.
Suosittelemme tutustumaan Help.someen, joka on sovellus juuri tällaisia tilanteita varten.
Jos sinulla on pohdittavaa tai kysyttävää, niin voit soittaa myös Sexpon neuvontapuhelimeen.
Vastaaja: Tuuli Häärä & Oona Turunen
Julkaistu: 30.3.2017