Moi olen 24v mies olen miettinyt että onko normaalia ku laukeen useasti päivässä ilman että tyydytän itseäni? Tätä tapahtuu yleensä muutaman kerran päivässä voiko seksillä olla vaikutusta kun en ole harrastanut sitä reilu puoleen vuoteen? Ja onko normaalii et on erektio pääl aina melkeen koko päivän?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kuvailemasi tilanne ei ole aivan tavanomainen. Et kertonut viestissäsi enempää taustatietoja asiaan liittyen, mutta mietin mahtaako erektiotasi ja laukeamisia mahdollisesti edeltää seksin tai muiden kiihottavien asioiden ajatteleminen. Nämä saattaisivat selittää tilannettasi. Toki silläkin voi olla vaikutusta, ettet ole harrastanut seksiä yli puoleen vuoteen, jos tämä on sinulle tavanomaista pidempi aika olla harrastamatta seksiä. Mietin myös, oletko harrastanut itsetyydytystä tänä aikana ollenkaan, vai esiintyykö jatkuvaa erektiota ja spontaania laukeamista itsetyydytyksestä huolimatta? Olisin myös kiinnostunut siitä, kuinka kauan tätä on esiintynyt. Mikäli tämä asia kiusaa sinua, neuvoisin sinua kääntymään urologin puoleen, jotta asiaa voisi selvitellä tarkemmin.
Vastaaja: Sara Siljander
Julkaistu: 13.4.2017