Moih :) Niin mä olen nyt 5 luokalla. Meiän koulun vieressä on yläaste ja me käyti luokan kanssa sielä tutustumassa. Me syötii siellä nii olin menossa ruokalasta takaisin luokkaan niin noin 14-16 vuotiaita poikii nii sano et niil on mulle yllätys. Ne vei mut jonnekki varastoo kai ja ne lukitsi sen ja kaikki alko tunkee niitten peniksiä mun naamaa ja ne pakotti mut imee niit kaikkii ja siin oli 4-5 jätkää. Sitte ku ne päästi mut pois sieltä nii ne sano et jos kerron kellekkä nii se on mun vika teko... tää tapahtu noin 3 päivää sit. Mä en oo kertonu kellekkä ja mä nyt oon "kipee" ku en uskolla mennä kouluu...onks toi niiky raiskaamista? Vastatkaa nopeasti kiitos♡♡

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Kerroit, että kun olit tutustumassa läheiseen yläasteeseen ryhmä koulun poikia vei sinut varastoon ja painostivat sinua tekemään asiota vasten tahtoasi. Tapahtuneen jälkeen sinua uhkailtiin ja et ole kertonut asiasta kenellekään. Mietit, onko kyseessä ollut mahdollisesti raiskaus.
Olet aivan oikeassa, että tämänkaltainen toiminta loukkaa henkilökohtaista koskemattomuuttasi ja omia rajojasi. Kyseessä on seksuaalinen kaltoinkohtelu, koska seksuaalinen toiminta on tapahtunut vasten omaa tahtoasi. Oikeuslaitos lopulta määrittelee, minkä asteinen seksuaalinen kaltoinkohtelu on kyseessä.
Vaikka sinua on uhkailtu olemaan kertomatta asiasta eteenpäin, sinulla on täysi oikeus siihen. Suosittelen sinua kääntymään luotettavan aikuisen puoleen, jolle voit kertoa tapahtuneesta. Tällainen henkilö voi olla esimerkiksi kouluterveydenhoitaja, opettaja tai oma vanhempi. On tärkeää, että tapahtuneen jälkeen et jää yskin asian kanssa.
Kun olet saanut keskusteltua asiasta, suosittelen sinua tekemään rikosilmoituksen tapahtuneesta. Sen voit tehdä joko sähköisesti (linkki tässä), soittamalla tai menemällä paikan päälle poliisilaitokselle. Voit halutessasi tehdä rikosilmoituksen yhdessä luotettavan aikuisen kanssa.
Seksuaalinen kaltoinkohtelu on raskas kokemus ja asiaa voi olla vaikeaa käsitellä yksin. Olet oikeutettu kaikkeen mahdolliseen tukeen. Suosittelen sinua kääntymään ammattilaisen puoleen, sillä he ovat tukenasi ja tietävät miten tilanteessa toimia. Valtakunnallinen Rikosuhripäivytys tukee rikoksen uhriksi joutunutta. Voit tutustua Rikosuhripäivystyksen nuorten sivuihin tästäRaiskauskriisikeskus Tukinainen tarjoaa maksutonta neuvontaa seksuaalirikoksiin liittyvissä asioissa.
Vastaaja: Pauliina W. a Anna Kolster
Julkaistu: 13.4.2017