Hei! Mulle on tässä 2,5 vuoden aikana tullut sellainen ikävä piirre seksissä kumppanini kanssa että en hyväksy kielteistä vastausta seksin harrastamiseen. Olen huomannut että olen muuttunut jotenkin todella riippuvaiseksi sille. Meillä on niin äärettömän hyvää seksiä kumppanini kanssa, saamme molemmat valtavia orgasmeja. Harrastamme seksiä oikeastaan vain viikonloppuisin kun hänen poikansa on isällään. Joten sunnuntaina viimeisimmän kerran jälkeen alan aina jo heti odottamaan lauantai aamua että saisin seksistä taas nauttia. En kestä sitä jos kumppanini on vaikka kipeä tai väsynyt eikä siksi halua. Saan siitä niin kovan ärsykkeen että alan sanomaan hänelle kaikkea todella ikävää ja suoraansanoen lynkkaan hänet aivan maihin ilkeillä sanomisillani. En haluaisi enää koskaan sitä hänelle tehdä koska rakastan häntä niin valtavasti.Auttakaa minua, Mitä voin tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Mukavaa, että teillä on kumppanisi kanssa kuvaamasi kaltaista nautinnollista seksiä. Hyvää on myös se, että olet huolestunut hankaluudestasi sietää kielteistä vastausta ja lähtenyt itse hakemaan tilanteeseen apua.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä seksistä milloin vain, jos sitä ei syystä tai toisesta halua. Hyvä seksielämä pitää sisällään huomaavaisuutta ja kunnioitusta myös silloin, kun kumppani ei halua seksiä. Toisen lyttääminen tällaisessa tilanteessa heikentää herkästi suhteen luottamusta ja voi entisestään vähentää halukkuutta seksiin. Hienoa, että haluat nyt muuttaa käytöstäsi.
Sinun voisi olla hyvä päästä keskustelemaan asiasta jonkun kanssa. Olisi tärkeää pohtia, mitä kaikkea seksi kumppanisi kanssa sinulle merkitsee ja toisaalta mitä mahdollinen torjunta sinussa aiheuttaa. Ennen kaikkea olisi tärkeää löytää sinulle toimivampia keinoja torjunnan herättämien vaikeiden tunteiden kanssa pärjäämiseen, ettet purkaisi niitä kumppaniisi.
Voit päästä alkuun soittamalla Sexpon maksuttomaan puhelinneuvontaan numeroon 0800-90044. Jos asut pääkaupunkiseudulla, suosittelen sinua varaamaan ajan kasvokkain tapahtuvaan maksuttomaan seksuaalineuvontaan, jossa voit keskustella tilanteestasi tarkemmin. Jos asut kauempana, neuvontatapaaminen voidaan pitää myös Skype-yhteyden välityksellä. Sexpon seksuaalineuvonnassa voi asioida nimettömästi.
Vastaaja: Hanna Terävä & Henriikka Sundell
Julkaistu: 7.11.2017