voiko tulla raskaaksi jos harrastin kuivaseksiä eli alushosut ja itselläni juoksuhousut ja kumppanillani ainakin päällis housut ja ei ollut kondomia mutta ei ollut yhdyntää muuten kuin housujen läpi olen hyvin huolestunut! ja poika siis sormetti ja piti penistään käsillään minun houusjen sisältä että menisi syvemmälle mutta housut olivat välissä!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Kuvailemallasi tavalla ei voi tulla raskaaksi. Raskaaksi tulo on mahdollista silloin, kun siemennestettä kulkeutuu sisälle emättimeen ja siemennesteen siittiöt pääsevät yhtymään naisen munasoluun. Kuvailemassasi tilanteessa ei siemennestettä kuitenkaan kulkeutunut emättimen sisälle. Siittiöt eivät pääse liikkumaan housujen tai muun kankaan läpi.
On hyvä muistaa, että jos paljasta penistä liikutellaan emättimen suuaukolla, työnnetään sisään emättimeen tai sitä liikutellaan häpyhuulilla emättimen aukon lähellä, voi peniksen esiliukasteessa (niin kutsutut ”touhutipat”) olevia siittiöitä päästä emättimen sisälle. Tällöin voi olla olemassa pieni raskauden mahdollisuus. Kondomia tai muuta ehkäisyä onkin hyvä käyttää seksin ja yhdynnän aikana. Kondomit suojaavat myös seksitaudeilta.
Vastaaja: Maarit Taipalinen & Henriikka Sundell
Julkaistu: 7.11.2017