Miten voi miehenä tunnistaa että naisen orgasmi on aito eikä feikkaamista? Ja vaikka itselle ei tulisi mieleenkään näytellä orgasmia niin tekevätkö muut miehet sitä ja miten helposti siitä jää kiinni?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Orgasmeja on erilaisia ja ne näyttävät ihmisillä erilaisilta. Useimmiten orgasmiin liittyy voimakasta lihassupistelua, hengityksen nopeutumista, joillakin siihen liittyy tärisemistä tai ihon muuttumista punaisemmaksi.
Orgasmin esittäminen on tapa, jolla voi viestittää kumppanille, että nauttii seksistä tai haluaa lopettaa seksitilanteen. Feikata voi kuka vain, mutta perinteisesti sitä tekevät useammin naiset. Tutkimusten mukaan naiset saavat miehiä vähemmän orgasmeja seksissä.
Orgasmin feikkaamisen sijaan kannustan ääneen puhumista. Hyvään seksiin kuuluu olennaisena osana kommunikaatio, jossa kumppanille voi suoraan esittää toiveita ja kertoa omista tarpeistaan sekä niistä tavoista, joilla saa parhaiten nautintoa ja tyydytystä.
Vastaaja: Oona Turunen
Julkaistu: 13.9.2017