Hei. Apua. Mieleeni muistui jostain syystä tapaus monien vuosien takaa. En muista tarkkaan mutta useampi vuosi siitä on. Tarkoitukseni oli katsella alastomien naisten kuvia google kuvahausta mutta kuvien seassa oli kuva jossa nainen käytti jonkinlaista veistä dildona. Aloin pelkämään teinkö jotain laitonta. Poistuin äkkiä koska kuva oli oksettava enkä olisi halunnut nähdä sitä. Tarkotus oli nähdä vain alastonkuvia ja hakukin oli sen mukainen eikä liittynyt tuommoiseen mitenkään. Eli voidaanko minua syyttää jos olen nähnyt tuollaisen kuvan vastoin tahtoani vahingossa. Poistuin kuvahausta äkkiä. Vastaisitteko äkkiä asia stressaa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Kerroit nähneesi vastoin tahtoasi epämiellyttävän kuvan ja mietit, voidaanko sinua syyttää näkemästäsi. Et ole tehnyt mitään väärää katsoessasi kuvaa. Olet toiminut tilanteessa ymmärrettävästi ja sulkenut sivun huomatessasi sen tuntuvan oksettavalta. Tämä kertoo siitä, että olet osannut kuunnella itseäsi ja omia rajojasi – hienoa! Kerroit asian muistuneen mieleesi nyt myöhemmin ja stressaavan sinua kovasti. Vaivaako sinua enemmän näkemäsi kuva vai ajatus siitä, että olisit tehnyt jotain väärää? Kertomasi perusteella sinua ei voida syyttää mistään.
On hyvä muistaa myös, ettei kaikki netistä vastaan tuleva kuvamateriaali ole todellista, vaan se voi olla lavastettua tai kuva voi olla käsitelty. Mikäli haluat keskustella näkemästäsi lisää, voit soittaa Sexpon maksuttomaan neuvontapuhelimeen tai varata ajan neuvontakäyntiin.
Vastaaja: Heidi Swanljung & Elina Tanskanen
Julkaistu: 14.11.2017