Hei! Teen itselleni usein seksileluja kumihanskoista Youtube-video-ohjeiden avulla. Nyt hanskani ovat loppuneet ja olen aina lainannut kaverilta yhden viikossa (heillä on niitä kotona paljon). Haluaisin ostaa läheisestä K-kaupasta omia uusia, mutta en viitsi mennä kassalle kumihanskapaketti kädessä. Mietin, että voisin ostaa jotain sen kanssa, mutta sekin vaikuttaa liian jännittävältä toteutettavaksi. PS. miten voi ostaa kondomeja huomaamattomasti?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi.
Hienoa, että olet löytänyt itsellesi kekseliään tavan tehdä seksileluja!
On ymmärrettävää, että aluksi kondomien ostaminen jännittää. Kumihanskat ja kondomit ovat kuitenkin hyvin neutraaleja ostoksia. Todennäköisesti kukaan ei kiinnitä huomiota siihen, että joku ostaa näitä tuotteita, tai pohtii miksi niitä ostetaan. Kondomien ostamiseen ei myöskään ole mitään ikärajaa, vaan kaiken ikäiset voivat ostaa niitä.
Kuten itsekin tuumailit, halutessasi voit toki ostaa muitakin tuotteita kumihanska- tai kondomipaketin kanssa ”hämäykseksi”, esim. siivousliinapaketin tai jonkin pesuaineen, karkkia, ruokaa yms. Myös pelkkien kondomien ostamista voi kuitenkin olla hyvä harjoitella omassa tahdissa tulevaisuudessa. Rohkeus kasvaa harjoitellessa. Kokeile siis huoletta, jos suinkin siltä tuntuu, näiden ostosten teossa ei ole mitään väärää tai epätavallista.
Kondomeja voi myös ostaa huomaamattomasti esim. internetistä kondomeja myyvien verkkosivujen kautta, jos sinulla on omat verkkopankkitunnukset tai oma Visa Electron. Toimituksen voi valita esim. SmartPOSTiin, jolloin lähetys ei tule kotiisi vaan voit hakea sen huomaamattomasti pakettiautomaatista. Kondomitilaus voidaan myös toimittaa kotiin huomaamattomasti tavallisessa kirjekuoressa ilman mainintaa kuoren sisällöstä tai paikasta, josta ne on tilattu.
On hyvä muistaa, että vain kondomi suojaa oikein käytettynä esim. ei-toivotulta raskaudelta ja sukupuolitaudeilta, kumihanska ei ole luotettava keino siihen käyttöön.
Vastaaja: Suvi Sileekangas & Henriikka Sundell
Julkaistu: 13.11.2017