Minulla on ongelma se on että uks tyttö haluisi alkaa minun kanssa olee ja yks meijän luokan poika mutta en tiiä kumpaa haluisin että en pahoita kummankaan mieltä jos kus ne on tappelemassa että kumpi saisi minut mitä minä voisin tehdä kun molemmat on aika mukavia ihmisiä.niin en haluisi pahoittaa niiden mieltä olen siis 13v poika varkaudesta

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Onpa kiva kuulla, että sinusta pidetään, mutta harmillista että tilanne on aiheuttanut riitaa ihailijoidesi välille. Mitä mielestäsi ”oleminen” tarkoittaa? Miten seurustelu eroaa kaveruudesta? Kumpi henkilöistä herättää sinussa sellaisia tunteita, että tahtoisit olla enemmän kuin kaveri? Jos kumpikaan?
Se, että joku on kiinnostunut sinusta, ei tarkoita sitä, että olet automaattisesti kiinnostunut hänestä. Sinulla on oikeus kuunnella omaa sisäistä ääntäsi ja tunteitasi, vaikka päätöksesi olisikin toiselle tai kummallekin ihastuneista kavereistasi pettymys. Kerro tunteistasi rehellisesti, mutta hellästi. Voit esimerkiksi sanoa, ettet halua pahoittaa kenenkään mieltä ja kertoa, miksi pidät kavereitasi kivoina ihmisinä, mutta todeta, että tunteesi ovat tällaiset, etkä voi niitä muuttaa vaikka yrittäisit.
Vastaaja: Sofia Lind & Oona Turunen
Julkaistu: 10.11.2017